vidriga människa !

Hur tänker du när de inte längre anställer barnskötare och istället anställer förskollärare? Har du funderat på att studera vidare på universitetet eller ska du hanka dig fram med vikariat bara? Hur hade ni tänk skaffa en stabil inkomst när ni har så låga/inga utbildningar? En barnskötare under ett vikariat får 101:-/h (givetvis beroende på kommun). Vilket blir 11 000:- ut/månad. Hur hade ni tänkt klara er på det?

Det där om jobb och pengar, jag skiter i om vi måste leva snålt, pengar spelar ingen roll alls ! Huvudsaken vi har varandra och har råd att betala hyra och mat. Man behöver verkligen inte en massa pengar för att må bra, jag har själv växt upp i en medelmottig svennefamilj och har tex aldrig varit utomlands eller fått en ny mobil varje jul. Men vet du, jag mår inte sämre än någon annan 17 åring. Jag uppskattar ALLT jag får och har.
Vet inte hur du har växt upp eller lever om du tror att man inte klarar sig på 11 000 + bostadsbidrag, 2 vuxna och ett litet barn. Herre gud.

Vill även tillägga att vi har gjort en budget och har till och med pengar över.


En fråga till:
Hur kan ni säga att ni inte skulle kunna önska er tillbaka till ert tidigare liv? Jag menar, bara för att man längtar tillbaka så behöver man inte önska att barnet var ogjort. Det är bara så hemskt att barn skaffar barn och det var egentligen bara slumpen som gjorde att ni blev bra föräldrar. Hur hade ni gjort om My hade fått en förlossningsdepression? Hur hade ni gjort om ni inte kunnat bo kvar hemma?

Klart som fan att jag kan säga att vi kan säga att vi inte saknar vårat gamla liv ? och nej de betyder inte att vi önskar att alice inte fanns, men vi saknar faktiskt inte vårat gamla liv ! VI har det så himla bra med våran lilla dotter och kan fortfarande vara med kompisar, åka iväg någonstans osv. Vi har inte förlorat något ?
och klart att det var slumpen som gjorde oss till föräldrar, det är det väl alltid ? antingen blir man med barn, eller inte ? onödigt påstående utav dig tycker jag. Och om jag hade fått en förlossningsdepression så hade vi hanterat det ? hjälps åt. Men nu fick jag inte det så jag vet inte ens varför du tog upp det.
Om vi inte hade kunnat bo hemma så hade vi fixat det endå. det finns hjälp att få. Men än en gång varför ta upp saker som inte hände?


Nej, även om ni är väldigt ansvarsfulla och tycker det är kul med barn nu så vet jag med säkerhet att ni kommer ångra er inom en snar framtid. Dels för att ni kommer växa upp och växa ifrån varandra och dels för att ni inte ens har upplevt den myndiga åldern utan barn.

Själv sitter jag här, 25 år gammal. Med utbildning, boende, fast inkomst och en stabil relation. Ändå väntar jag med att skaffa barn då jag vet att livserfarenhet är något som man inte kan få tillsammans med ett barn på höften.

Jag har sett så extremt många relationer som har rasat när de har skaffat barn innan de skaffat sig ett liv utan sin partner. Och jag tror aldrig för mitt liv att ni kommer bli undantaget. Har du ens tittat på 16 and pregnant eller teenmom?

Men grattis till er, egentligen.

Hur i helvete kan du säga så ? Aldrig i livet att vi kommer ÅNGRA att vi behöll våran dotter ?! Märks klart och tydligt att du själv inte har barn, för då hade du ALRIG skrivit så. Känner inte en enda människa som ångrar att dom satt ett liv till världen. Och kom fan inte och säg att vi kommer växa ifrån varandra. Bara för att du sett relationer som inte funkar betyder det ju inte att alla går åt helvete ? Och ifall det skulle hända så behöver det inte vara dåligt ? Ifall vi växer ifrån varandra så kommer vi självklart att hålla kontakten och ha delad vårdnad om Alice.
HA-HA-HA-HA ! kul att du tar upp drama serier som går på tv:n som är uppgjorda. Helt sjukt att det är den uppfattningen folk har om unga föräldrar. Inte för att göra dig ledsen men så funkar det inte i verkligenheten, läs på lite innan du uttrycker dig !
Okej, kul för dig att du väntar tills DU är REDO och har allt du vill ha innan du skaffar barn. Känns det rätt för dig så är ju det jättebra, men det här är rätt för mig, och ett barn hindrar dig verkligen inte från att skaffa livserfarenhet. Du kan göra allt du gör i vanliga fall med ett litet barn, förutom att ta med den på krogen kanske ? men är det den livserfarenheten du vill ha så visst.
Tycker verkligen inte du har rätt att uttrycka dig om vad vi ska göra eller vad vi gjort rätt eller fel. Du känner inte oss och har ingen aning om hur vi är.
Tack .. antar jag,







Kommentarer
Postat av: A

Fyfan alltså, :@ att man ens vågar :(

Hoppas att mitt paket till er kommer i veckan som kommer så kanske ni blir på bättre humör!



Ta hand om er!

PUSS

2012-05-04 @ 13:02:03
Postat av: Elin

DU är stark My! Älskar hur ni får det att funka och hur ni tar hand om Alice, en sån underbar dotter! Jag vill bara att både du och Daniel ska ta åt er av det här och att det dem andra skrivit om att det är mindre bra att vara "ung mamma", skit i det! Huvudsaken är den att ni klarar er och tycker att det funkar.



Och till er som kommenterar negativt så är jag snart 17 och väntar, väntar men det funkar inte. Så att tracka ner My kan ni snälla sluta med! Hon har lyckats få det hon önskat sig.



Du behöver även denna positiva kommentar!

Puss och kram på er!

2012-05-04 @ 13:02:37
URL: http://emariias.blogg.se/
Postat av: Erika - 18 & väntar andra barnet

Men herregud. Man kan ju undra vilket liv den där människan har ? Sitta och skriva sådär... Som du skrev, märks att h*n själv inte har barn! Blev fan irriterad när jag läste det där... haha sicka människor det finns :-D



Ni är jättefina och jag önskar er allt gott<3

2012-05-04 @ 13:03:36
URL: http://melkersmamma.webblogg.se/
Postat av: petronella Söderlund

men haah va ofta seriöst hahaha XD hur dum i huvudet får man vara????

jag tror ni vet bäst med barn och hur det är hon verkar ha noll koll kanske därför hon ej har barn nu.

Men gud hur orkan människan att ens skriva alla påståendena och utryckningarna stackars lilla patetiska människa. Alice är jätte söt och hon har en helt underbar mamma som ger henne massa kärlek och trygghet.

Det är inte SKIT VIKTIGT med PENGAR ska man välja mellan PENGAR eller KÄRLEK så är det kärlek. visst pengar behöver du för att få mat och sånt men kärlek det är något annat som är svin mycket viktigare än pengar.

Sorry men jag blir så sur för såna personer som sitter och klnakar ner andra personer!!!!!

Alice har en underbar mamma och pappa och jag vet att dom båda kommer att klara allt. och HÅLLA IHOPP.



Tack och hej lycka till men att skaffa dig ett liv och tack My för att man får följa din blogg :) och följa alcie :) lyssna inte på såna idioter :)

2012-05-04 @ 13:06:35
Postat av: 18 år Mamma utan utbildning med har ett JOBB!!

Så jävla elaka kommentarer! så För de första vill jag ba säga att min sambo ha inte ens gått ut nian men han har ett jobb där han får ut ca 25 000 i månaden, å då jobba han 4 dagar i veckan! sen har han till å med ett extra jobb han får gå till precis när han vill . Där han tjäna 125 kr/timme. Och han håller på att starta sitt eget företag.

och sen vill ja ba säga mina föräldrar fick sitt första barn när mamma va 17 , dom ha nu varit gifta i 35 år. så alla förhålladen med unga föräldrar gå inte åt helvete.

Tycker My och Daniel verkar va super bra föräldrar!



Du kan ju publicera denna kommentar så kanske dom fattar att livet är inte förstört bara för man inte gått klart gymnasiet!

2012-05-04 @ 13:12:43
Postat av: Faster!

Vilka idioter är det som kommenterar? Har man någonting att säga så kan man väll säga något snällt eller bara hålla käften. Det som har hänt det har hänt och det är inget man kan göra något åt. Vill My och Daniel ha ett till barn så låt dom skaffa det. Det är inte vi blogg läsares problem.. Det är deras liv och dom är mogna nog att ta beslut över det. Tycker att det är VÄLDIGT dålig stil att trycka ner på andra människor på det här sättet. Ser ni inte att dom är lycklig? Kanske är det så att ni bara är avundsjuka? Jag har iaf aldrig sett varken daniel eller my så här lyckliga! Dom har världens finaste lilla dotter och alla mår bra, klart som fan dom är lycklig då. Kan ni inte bara unna dom deras lycka? Ska det vara så svårt att vara en bra medmänniska? Nu har ni gjort mej riktigt förbannad! Jag älskar er My och Daniel! Ni är så underbara och det som händer i framtiden det händer och det kan ingen sur, elak och avundsjuk människa förstöra för er!

Massor av kärlek från Faster My <3

2012-05-04 @ 13:14:36
Postat av: Sara

Oj, vilka påhopp du får! Och det där med att man inte kan skaffa sig livserfarenhet med en unge på armen är bara bullshit! Blir bara så förbannad när jag läser vad folk skriver till dig.



Visst, många tonåringar som får barn separerar. Men varför betyder det att ni kommer göra det? Man vet aldrig! Mina föräldrar blev ihop när de var 13 och 14, och de är ihop än idag, 30 år senare. Stå på dig My!

2012-05-04 @ 13:25:33
Postat av: :O

vilken patetisk människa som skriver så! Ingen kommer någonsin att vilja ha barn med den, herregud.... Vilken jävla inställning. My jag tycker du verkar vara en helt underbar mamma oh daniel en superbra pappa, hoppas du inte tar åt dig av dem som skriver såna här onödiga kommentarer. Personen har ingen aning om vad den skriver om.

2012-05-04 @ 13:30:35
Postat av: Sarah

Lät lite bittert, hon kanske vill ha barn hur mycket som helst egentligen men inte har någon att skaffa med ;)

2012-05-04 @ 15:33:24
URL: http://sarahclasson.blogg.se/
Postat av: Elina 17 år och mamma till Nellie

Vilken dålig jämförelse med 16 and pregnant eller teenmom som är rena skrämselpropaganda som säger ''Skaffa inte barn när du är ung för de kommer gå rent åt helvete för dig''



Hon verka ju tro att det går så för alla som för dom på detta tv program.

2012-05-04 @ 15:46:52
Postat av: jennifer

men herregud. haha, som människan tar upp i texten så kollar hon antagligem för mycket på dramaserier om unga mammor...



du och daniel är relativt unga och ni har en supersöt dotter. men spelar det så stor roll att ni är unga då? naej, jag tycker inte det. för mig har inte åldern någon betydelse utan det är mognaden det sitter i.

som jag har sett så har ni fötterna på jorden och är ansvarstagande, det tycker jag är nummer ett!



nä.. utbildning kan du skaffa dig när som helst om du är ute efter det. men det är inte allt här i livet, man lever bara en gång. ta inte åt er av sådana kommentarer. jag tycker ni verkar klara det här superbra!



antagligen så är det bara en avundsjuk brud som egentligen vill ha barn men inte får ett och försöker ta hand om andras via internet.. paaaatetiskt!



aja, det blev lite långt och är säkert väldigt osammanhängande. jag är nyvaken :)



men kram på er och fortsätt precis som ni gör!

2012-05-04 @ 16:39:37
Postat av: Anonym

Om ni vill det bästa för ert barn(vilket jag förstår att ni vill)så skaffar ni INTE ett till barn innan ni båda gått ur gymnasiet, har fast inkomst och egen bostad.

2012-05-04 @ 17:17:56
Postat av: sandra

Kärrraa nån!

2012-05-04 @ 17:26:32
Postat av: sandra

Du är stark My!

2012-05-04 @ 17:27:29
Postat av: Suss

Ojojoj, är mållös o förbannad. Hur i he*vete kan man skriva nåt dyligt! Barn skaffar men inte om man inte känner att man klarar av det. Iallafall tänker dom så som är ansvarsfulla, o det är My o Daniel! Kramen till er från Daniels Faster <3

2012-05-04 @ 17:53:37
Postat av: ~meta~

Stå på My och inte bry dig om vad folk säger. Jag känner dig inte och vet inte hur det var när du och din kille upptäckte att det var ett barn på väg - jag kan tänka mig att det inte var något enkelt beslut i vilket fall som helst. Älska er tjej och varandra och var stolt! De som trycker ner dig är bara avundsjuka människor som bara 'måste' tycka till om allt och alla.



Till dig som sitter där, 25 bast och väljer att vänta med att få barn vill jag säga: Jag var i din sits - ville vänta tills det 'passade bättre'. Nu sitter jag här, snart 44 bast och inga barn har det blivit. Jag väntade för länge :/ Jag skulle velat bytt med My & Daniel alla dagar i veckan!



*kram på er My & Daniel*



~meta~

2012-05-04 @ 18:03:18
Postat av: Mimmi

Kul att läsa hur ni unga mammor hejjar på varandra! :) Jag menar, vad har ni för väl egentligen? :P Jag har läst en del och detta är andra och sista gången jag är inne på din blogg. Kanske dyker jag upp om några år och ser hur er seperation gick till och att Daniel fick vårdnaden om era barn då du inte ens kam försörja dig själv! :P



Och grattis till dig för att du har stakat ut din framtid, helt själv och självständigt och sådär fantastiskt som "alla" tror att det är som en ung förälder.



Men jag undrar fortfarande hur ni resonerar kring ekonomin. Jag menar, barn blir dyrare för varje dag som går. Laptop, mobiltelefoner, klassresor och kompisar son kommer över på middag varje dag.:) Och de frågorna svarade du inte ens på! :)



Och jag har uppenbarligen ett bättre liv eftersom detta är sista kommentaren och sista gången jag läser om dig! ;)



Har för övrigt hört att både du och din pojkvän kanske har lite lägre IQ än andra. Men det är väl därför du sitter här och "har tid" att blogga. Ingen som har ett liv bloggar. Annars hade jag nog haft en blogg serru! ;)



Tjözz på dig! ;)

2012-05-04 @ 18:05:14
Postat av: Suss

Ojojoj, är mållös o förbannad. Hur i he*vete kan man skriva nåt dyligt! Barn skaffar men inte om man inte känner att man klarar av det. Iallafall tänker dom så som är ansvarsfulla, o det är My o Daniel! Kramen till er från Daniels Gammelfaster <3

2012-05-04 @ 18:06:44
Postat av: therese

men gud vilka idioter.... du är grym My!

2012-05-04 @ 18:45:41
Postat av: Suss

@ Mimmi

alla barn är inte bortskämda med laptoppar o mobiler, vare sej dom har unga/gamla rika/fattiga föräldrar så är det barnens tjat o/elr föräldrarnas val om dom får det elr ej. Förresten så dröjer det flera år innan Alice ens är gammal nog att tjata om det. Sköt du ditt o skit i My o Daniel så slipper dom lägga tiden på dej o ägna sej åt Alice!



Fortsätt blogga My, den tiden har du när Alice sover. ;) Kramen!

2012-05-04 @ 19:53:51
Postat av: C

2012-05-04 @ 21:15:49
Postat av: Tjenare

Hahah, du har haft barn i typ 3 veckor och kan allt? Jomen tjenare. Sen att du bli sur så fort nån säger nått negativt är lite roligt. Hahah, du är kul.

2012-05-04 @ 22:24:09
Postat av: Lisa

2012-05-05 @ 11:12:19
Postat av: Lisa

Hahahah jag tycker de är rätt roligt att hon ens kommenterar, bara den grejen att hon hittat din blogg betyder att hon inte själv har något liv och sitter och letar rätt på bloggar där hon kan klanka ner på andra.



Självklart märks det att hon inte har egna barn, vem vill skaffa barn med en sådan där tjej. OM hon visste något om barn så borde hon veta att du har all tid i världen just nu att blogga för bebisar sover enormt mycket i början, hahahah skrattretande hur dum man kan vara.



My och Daniel, de spelar ingen roll hur gamla ni är, ni är jätte bra föräldrar och jag VET att ni alltid kommer göra allt för Alice, så vad andra skriver ska ni bara strunta i :)

2012-05-05 @ 11:15:46
Postat av: puu

palla kommentera massa skit, det är ju erat liv och ingen annans. jag tror att ni kommer ha en bra framtid, mina föräldrar fick mig när dom var 19-20 och vi fick först bo hos mormor och morfar tills jag va 2-3 och sen hos farmor och farfar tills jag va 7, nu bor vi i ett stort hus, har garage och en stuga på gården , har katt och hund, och önskar mig inget annat. så fast än det började ganska "fattigt" betyder det inte att det måste vara så hela livet, mina föräldrar hade inte heller världens bästa jobb , men dom hade tillräckligt med pengar till att uppfostra mig och min lillebror. människor som ska kommentera massa dumma saker kan ju lika gärna ta sig i röven? fattar inte vad folk tänker med ibland... hoppas ni har det bra! :) kram

2012-05-05 @ 12:10:06
URL: http://kortispuu.blogg.se/
Postat av: Lena

Min mormor var 17 år då hon fick sitt första barn och det gick hur bra som hellst även om dom skillde sig efter 2 barn men min mor och moster överlevde det och blev ena riktigt bra människor. Min mor var 20 då hon fick mig och var då ensamstående med mig och jag har då överlevt det fast det var på -60 talet. Själv fick jag barn när jag var 23 och även jag vart ensamstående med 2 barn och dom har då artat sig till riktigt präktiga pojkar. Sedan så vet jag av de som har väntat till dom är "mogna" och har haft förhållande i ett 10 tal år och kommit upp till över 30 år och kan inte få barn och måste vänta ytterligare för att få konstgjord befruktning och efter att fått barn på det viset så går dom skillda vägar. SÅ med andra ord spela roll hur gammal man är så kan det skita sig eller gå hur jäkla bra som hellst. Tänk va härligt med en ung mormor sedan :D

2012-05-08 @ 11:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0