Hur det är att vara ung mamma !

Ja .. vart ska jag börja.. jag ser inte så stor skillnad på mig och andra mammor, mamma som mamma liksom, man har en sak gemensamt, barn ! det är ett ganska stort "område" endå, det finns ju väldigt mycket att prata om.. oj nu kom jag av spåret lite, jag klarar ju inte av saker på något annat sätt än en 30 åring som nyss fått barn ? båda måste vi byta blöjor, mata barnet .. ja ta hand om det helt enkelt. jag gör inte på något annorlunda sätt bara för att jag är ung.
Och vet ni vad jag kom och tänka på idag då jag krattade .. jag är ju fortfarande barn, måste göra mina sysslor hemma som mina föräldrar sagt åt mig att göra. Samtidigt är jag MAMMA till lilla alice och ska sköta om och uppfostra henne på bästa sätt.. Jag tänkte ett bra tag och kom fram till att jag inte bryr mig, det känns liksom inte konstigt. Allt känns så himla naturligt. Och jag är så glad att jag bor hemma och får maten serverad och tvätten tvättad, visst, där är skillnaden mellan ung mamma och "äldre" mamma, dom som har eget boende då dom skaffar barn har ett barn och ett hem att ta hand om, jag kunde ägna all min tid åt Alice då vi precis kommit hem från BB, jag behövde inte tänka på att laga mat, diska och tvätta som alla andra. Och det är jag glad över, jag fick min lilla tid i bebisbubblan och allt jag behövde bry mig om var min lilla familj♥
En sak till jag oroar mig för är att folk ska tro att jag bara är barnets storasyster .. Jag menar, det finns ju faktiskt folk som är äldre än mig som får småsyskon ..
Det har som tur är inte hänt än, men man vet ju aldrig.
Vissa kan ju tro att det känns konstigt för mig och mina kompisar att det är ett litet barn med som man måste anpassa sig efter, tex är hon hungrig och vill ha mat så MÅSTE vi stanna så jag kan mata henne, inte för att det har varit ett problem hittills.
Jag ser inte alice som ett hinder. Jag gör precis som jag gjorde förut, umgås med mina kompisar, går på stan, käkar på sibyla, går och köper en glass eller bara "hänger". Allt är som vanligt förutom att Alice är med, och det är verkligen inget negativt, alla mina kompisar älskar henne och eftersom hon är så lugn så märks hon knappt :)
är det något jag saknar så är det att sova utan bh .. ååh, den dagen♥ ( måste ju ha bh med amningsinlägg 24/7 nu annars blir det .. blött.
saknar också att kunna köpa bhar på vanliga klädaffärer .. Haha mina kompisar som klagar på att underkläder är så dyrt .. jomenvisst ! en bh för 129 kr .. själv måste jag punga ut 500 kr, MINST, för en bh i min storlek.
Haha, men det är väl det enda negativa ;)
En bra sak till med att vara ung mamma är att jag är lite knäpp och galen och har mycket energi (säger inte att vuxna inte har det, men OFTAST har man mer energi då man är "ung") Då alice börjar krypa runt tex, då kommer jag fan krypa före ;) haha !
åh jag kommer inte på så mycket mer .. fråga ifall det var något speciellt ni undrade och kolla på videon sen för jag kanske kom på något annat där ;)

Kommentarer
Postat av: josse

de där om att tro att man är stora syskon till sitt barn har jag varit med om, jag små skrattar då för mej själv och tänker gud vad pinsamt för dom, om jag skulle sagt sa jag är mamman ^^

2012-05-20 @ 23:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0