Ett barn till ?

Jag kanske är konstig .. men jag vill ha ett barn till. Vill inte ha några kommentarer om att det är oansvarigt då jag itne har utbildning m.m okej ?
Ändrade planer ! VI flyttar inte till sundsvall direkt tror jag. jag ska inte gå frisör .. vill nog inte gå med dom som är två år yngre, förstår ni hur konstigt det blir då dom precis börjat gymnasiet, 16 år, det är festa som gäller då ! Och jag har en familj, en liten dotter att ta hand om. Det blir så konstigt liksom..
Så jag tänkte göra som jag tänkte förut, studera hemma. Via datorn alltså, och då kan man göra gymnasiet på två år om jag inte har fel.
Så lugn som Alice är kommer jag kunna börja i höst och då kan jag bli gravid nästa sommar och då får vi en till liten lagom tills jag slutar skolan :)
kom gärna med era åsikter men tryck inte ner mig och säg att det jag gör är fel.
måste också tillägga att jag faktiskt inte saknar min gravidmage, det är så hiiimla skönt att kunna sova på magen igen ! :)

Kommentarer
Postat av: Mimi

Om du vill ha ett barn tycker jag att du ska satsa på de, och strunta i dom elaka kommentarerna! De är ju ditt liv och alltså dina beslut, go for it! ;D

2012-05-03 @ 12:01:02
URL: http://www.nattstad.se/AngelBlack
Postat av: Amanda

Det är ert liv och det är ni som bestämmer över det. Känns det rätt att skaffa ett barn till så snart, gör det! Känner ni att ni klarar av det med och utan jobb, det är ju upp till er att avgöra. Sen kanske du känner så här just nu och om ett-två år kanske det har ändrats. Det vet man ju inte heller.

Men kör på ert race det är ert liv och ingen ska säga åt er vad ni ska eller inte ska göra.

Kram!

2012-05-03 @ 12:37:31
URL: http://amandamtf.bloggplatsen.se
Postat av: linnea :-)

Gör som ni vill. Det är ju erat liv och vill ni så ska ni verkligen satsa på det.

Själv har jag precis haft ägglossning och min pojkvän och jag försöker stenhårt :-)

Men en fråga har jag till dig , hur länge dröjde det för dig innan du kände av någon symtom ?

Och en sak till jag är femton år och min pojkvän och jag har planerat och tänkt ut allt hur vi ska göra med skolan o så. Det är inte för ungt va ?

Vill mer än allt ha en liten och ta hand om och få offra allt för och älska så så så mkt !

Älskar din blogg och din dotter är så grymt sööt ! Kram

2012-05-03 @ 12:57:50
Postat av: Anonym

Vad säger Daniel om en liten till då? :)

2012-05-03 @ 13:37:04
Postat av: Milla

Man måste absolut göra som man själv vill, bara man inte endast tänker på sig själv utan främst på hur det blir för barnet. Även om Alice är lugn nu så vet du aldrig hur det blir framöver. Vår kille sov hela nätter tills han blev fyra månader medan vi nu för tiden knappt får sova alls. Och ju rörligare barnen blir desto mer jobb blir det för den som är hemma och desto mindre plugg hinner man med. Tro mig, för jag har pluggat på distans hela våren och det är ett pusslande att hinna med allt - oavsett ålder! Man klarar det men inte utan att relationen får sig några törnar. Vill inte skrämma upp dig på något vis, bara göra dig beredd på att det KAN bli jobbigare. Lycka till vilket som!

2012-05-03 @ 17:47:47
URL: http://elkade.wordpress.com
Postat av: Petra

Det är bra att du tänker göra klart gymnasiet innan fler. Men ett tips, börja läs nu innan sommarn, har för mig att man kan läsa i sin egen takt och ganska skönt att göra något medan de sover Jag läste fast på högskola när min doter var 1 år då var hon vädigt rörlig men jag klarade av att läsa 30högskolepoäng på en termin. Och nu är dte gymnasiet så börja kör. Vet att man kan läsa via miroi i sin egen takt. Så bara att köra! =)

2012-05-04 @ 08:45:07
URL: http://petrasliv.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Oj, du är helt tvärtemot vad jag är gällande det :) Jag kände direkt efter att ha blivit mamma att jag nog inte ville ha fler barn överhuvudtaget, och absolut inte tätt. Men jag tycker det är jättecoolt med de som har det! Och om ni vill det, så kör på det :)



Bara så du vet, så är det jättestor chans/risk att bli gravid de första månaderna efter en förlossning. Så använd skydd om ni inte vill ha det riktigt så tätt ;)

2012-05-04 @ 10:33:07
Postat av: Lisa-maja

det är bara ni som kan avgöra om ni vill ha fler barn och när och så, följ era hjärtan! jag vill inte verka vara emot dig men jag undrar vad dina föräldrar tycker om ett till barn, och hur länge till ska du bo hemma? För bor man hemma så måste ju föräldrarna stå för ännu mer. Flytta vetja innan ni skaffar fler, inte för att jag bestämmer det men jag rekomenderar det!

Din blogg är jättebra my och hoppas att jag inte lät som en surkärring när jag skrev detta för de va svårt att formulera sig. KRAM!

2012-05-04 @ 12:18:46
Postat av: Elina 17 år och mamma till Nellie

Jag bruka känna som dig vissa dagar att jag vill ha hur många barn som helst ungefär. Men nästa dag räcker de gott och väl med ett! Personligen tänker jag vänta tills jag gått gymnasiet och universitetet tills de blir fler.. Rätt tråkigt med tanke på att Nellie säkert är kring 7 år då :/

2012-05-04 @ 15:52:52
URL: http://elinaadele.blogg.se/
Postat av: matilda

Hej! jag hörde på radion eller nåt att barnen mådde bäst om ena var 2 år äldre än det andra, självklart gör ni som ni vill, men jag ville bara ge tipset till dig, du vet ju bäst vad som är bäst för er, men aa. älskar din blogg my! <3<333

2012-05-04 @ 19:40:54
URL: http://www.emoscene.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0