10 KILO LÄTTARE DIREKT ?

Vet ni vad jag kom och tänka på. Barnmorksan sa ju att 10 kilo försvinner direkt efter förlossningen. Hur sjukt är inte de, jag kommer lägga mig i en säng, föda barn (haha okej så lätt kanske det inte går till men kortfattat) sen då jag ska kliva upp därifrån så kommer jag vara 10 kilo lättare :o W-O-W !
Och eftersom jag har gått upp 11 kilo så måste ju de där extrakilot som inte är barnet, moderkakan och vattnet vara mina bröst ! Eftersom dom ökat flera storlekar. Men vaddå har inte jag lagt på mig något alls då ? Jag som känner mig mycket större än vad jag var innan. Speciellt på armar och ben.. aja konstigt de här med graviditeter ;)

Kommentarer
Postat av: emelie

super fin blogg:)

2012-03-18 @ 14:43:15
URL: http://eemeliefrestadius.blogg.se/
Postat av: jag

Lite av dom där "extrakilona" är ju även skinn. Alltså det som kommer "hänga". Men oroa dig inte. Börja träna så fort du orkar efter graviditeten så kommer det nog inte vara någon fara. Det sägs ju att ju yngre man är desto lättare är det att få tillbaka kroppen man hade innan graviditeten, eller kanske till och med bättre, om du tränar och äter rätt.

UNDERBAR blogg, kram! :)

2012-03-18 @ 15:16:56
Postat av: Elin

Hej!



Underbar blogg! Följer din blogg dagligen och väntar hela tiden på nya inlägg, du är grym My!

Men jag har en fråga - När du blev gravid, gick du på preventivmedel? Eller kom Daniel i dig när ni hade sex eller blev det en slump?



Kram <3

2012-03-18 @ 15:39:46
Postat av: Elina 17 år och mamma till Nellie

Men man kommer känna sig 50 kg tyngre ;)

2012-03-18 @ 15:46:32
URL: http://elinaadele.blogg.se/
Postat av: Therese

Jag har läst att vikten kan omfördelas under graviditeten, för att väga upp magen. Därför kanske du har lite större ben eller armar, kroppen kan bli helt annorlunda efter en graviditet. Själv hoppas jag att jag får lite rumpa som jag aldrig haft. ;)

2012-03-18 @ 16:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0