- TACK FÖR VARNINGEN !

Tänk på att se till så att katten inte kommer in i sängen när bebisen ligger i den sedan. Katter lägger sig gärna över ansiktet på bebisarna. Jag hade en sänghimmel över spjälsängen när min lilla tjej va liten o såg till att dra igen den överallt, då vågade inte katten hoppa upp i sängen =)

Har tänkt på det, vet inte hur man ska få honom att inte hoppa upp dit när barnet väl kommit, har tänkt att köpa en sänghimmel men tror inte att det stoppar honom, vi får väl stänga dörren eller något. Men tack för varningen hade helt glömt bort det, tänk på de alla ni andra som har barn och katt ! ;)

Kommentarer
Postat av: Michelle - med en prins i magen <3

Som du skrev stäng dörren, försök lära kissen att den inte får vara i sovrummet, blir ju jobbigt på dagen om bebis sover i sovrummet och du är i ett annat rum dock om du inte har en babyvakt! Hoppas du löser de på ett bra sätt! Kram

2012-01-10 @ 21:28:09
URL: http://hannahmiichelle.blogg.se/
Postat av: Sara

Vi har fyra katter och min mans mormor tjatar hela tiden om hur farligt det är med katter och barn (blir galen på henne!) Men i alla fall har jag läst om en del tips. Man kan antingen sätta ner en balja vatten i spjälsängen, och då kommer katten verkligen inte vilja hoppa i där ;) Eller kan man klä in madrassen med folie, låter äckligt när katterna trampar runt. Och förhoppningsvis blir de då så avskräckta att de inte hoppar upp där igen :) Det ska vi testa i alla fall!

2012-01-10 @ 21:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0