- NÄR GRAVIDITETEN BÖRJAR BLI JOBBIG.

Detta stämmer in på mig:

- Det hjälper inte längre att 'smita förbi' folk i sidledes, då du är bredare än så framifrån.

- Du är nära att skära dig varje gång du ska raka dig nertill och du ser inte längre tårna.
(vågar inte raka mig längre .. ser absolut ingenting, haha! )

- Det känns som du sprungit en mil när du går upp för en trapp.
(haha vet inte om det beror på min usla kondition eller graviditeten men vi skyller väl på tjockmagen antar jag ;)

- När din sambo knyter dina skosnören.
(har inga för tillfället för jag kan omöjligt knyta dom, börjar få stora problem med att dra på mig uggsen så daniel får väl hjälpa till med det snart )

-
När man är rädd att kissa på sig när man nyser/ hostar

(oj, haha, sant !)

- Man tappar något på golvet och låter det ligga för att processen med att plocka upp det är för omständigt.
(brukar be någon annan plocka upp det ..)

- När man hellre går barfota än att ta på sig strumpor.


- När man inte orkar sminka sig eller fixa håret för att armarna somnar efter bara några sekunder över huvudhöjd


- När man letar efter alla andra möjligheter än att behöva använda trappan.
(finns det hiss så tar man ju den? jag är ju inte dum :)

- När allt blir tungt

- När man flåsar och flämtar som en valross efter att ha fått upp dragkedjan på skorna och måste sätta sig ner efter för att få blod i huvudet och få bort den lila färgen från ansiket.


- När man inte längre orkar stå i duschen utan sätter rätt ner på rumpan på golvet.

- När man sitter på golvet i duschen och inte förstår hur man ska kunna ta sig upp igen.

- När du ställer dig med benen en meter från varann för att förbereda dig på att böja dig ner.


- Allt är väldigt irriterande...


- När BH storleken börjar närma sig slutet av alfabetet.

- När ett ärende om dagen gör dagen fullbokad.


- När mannen din faktsikt måste hålla med om att du inte har något att ha på dig.

- När du hellre går i fula bomullsbyxor än i de vanliga gravidbyxorna för de har en söm under magen som pressar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0