- LÄGENHET

Hörni, mamma och jag var ju på möte idag angående egen lägenhet så vi satt och räknade lite på vad det skulle kosta och med bostadsbidrag så går det ihop. Men ifall vi flyttar så blir det efter Alice är född då jag börjar få föräldrapenningen. Vi ska väl testa att bo hemma och ifall det inte fungerar så får vi försöka hitta en lägenhet ..
är less och deprimerad, orkar inte att alla ska säga åt oss vad vi ska göra hela tiden. Kan vi inte få lära oss själva som alla andra får göra ? Jag vill inte att alla ska berätta hur jobbigt det är att ha barn eller hur dyrt det är. Det märker jag själv och jag lär mig utav mina egna misstag. Vet ni, jag ångrar inte att jag valde att behålla Alice, men jag önskar att jag och daniel hade fått gjort den här resan själv utan föräldrar och släkt som ska hålla föreläsningar hela tiden. Ingen kan ta hand om ett barn direkt ? ingen vet hur man byter blöja innan dom testat ..
återkommer imorgon med bättre humör, kramar

Kommentarer
Postat av: Erna

Åh jag vet ju exat hur det är :/ fast jag är 24 & ensamstående, och anser mig själv tillräckligt mogen att ta hand om ett barn på egen hand,så är jag less på att alla ska lägga sig i och säga hur svårt det komma vara ha ett barn och vara ensam. De kommer ändra sig senare då Alice kommit ut, & Du har Daniel så jag är super säker på att allt kommer flytta på för er !

2012-01-19 @ 18:41:25
Postat av: My

Vi är bara oroliga. men men gör det er på dåligt humör så får vi väll ta och hålla igen. Jag är iaf glad för er skull och jag tror ni kommer klara det galant! jag längtar så tills lill fisen kommer ut =)

2012-01-19 @ 21:09:13
Postat av: "Faster" Lisa

"goda råd" får man oavsett ålder... Alla har tips och ideer hur man ska och inte ska göra.. Men man lär sig med tiden att "sortera" och framförallt att lita på sin egen "magkänsla"! Många kramar

2012-01-20 @ 17:08:46
Postat av: Manna

Ett första barn är ett första barn vare sig man är 16 eller 35. Oavsett så blir det vad man gör det till. Ingen är en född expert på att ta hand om ett barn ju. Dock tror jag att de i din omgivning bara vill ert bästa, fastän de inte riktigt visar det på det sätt som ni vill se det på.

2012-01-20 @ 21:53:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0