Svar på tal :)

jag skulle väcka min pojke om han inte åt på över 3 timmar när jag va på dom 3 första dygnen:o
Sen ska man helst inte börja med nappen än det kan göra så hon ej komma få tag på bröstet sen, hon måste först lära sej suga riktigt i 2 veckors tid tror jag de va, så du vet:)

Jasså, dom säger så olika, till oss sa dom att dom första dygnen inte är så viktig för då sover dom mest, men inatt åt hon var tredje timma så det är ingen fara :) Ifall hon är hungrig så säger hon till och eftersom amningen går så bra och jag har mjölk så det räcker så är det ingen fara att hon "svälter" :)

Dedär med nappen hade vi tänkt vänta i en vecka med eftersom vi också hört att dom lär sig "suga fel" men eftersom Alice har sånt snuttbehov och skulle helst vilja snutta hela tiden så blev vi rekomenderade napp eftersom hon tog bröstet efter bara någon timma i världen och det har inte påverkat amningen.

Men tack så jättemycket för varningen eller vad man ska säga, men det är nog olika från barn till barn och man gör ju som man själv känner är rätt och det som är bra för ens egna barn :) kramar

Kommentarer
Postat av: Elina 17 år, mamma till Nellie

Till mig sa dom då att nappen var bra för då fick bröstet vila och sen kanske bebisen ville ligga hos pappan ett tag om bebisen hade tutte. Och om att väcka var 3 timme har då jag inte hört något om. Nellie sovde nästan ett helt dygn i sträck första dygnet.

2012-04-19 @ 10:33:30
URL: http://elinaadele.blogg.se/
Postat av: Sara

Amningen kom igång jättesnabbt på mig, så på bb sa de att det räckte att hon ammade var 5:e timme om hon sov. Var hon vaken och "letade" efter bröstet så kunde jag mata henne hur mycket jag ville :) Så det är säkert olika beroende på hur mycket barnet väger, hur mycket den går ner i vikt och om amningen funkar bra.



Däremot ångrar jag nu att jag inte introducerade napp direkt. Nu vägrar hon ta den och ska hänga vid mitt bröst hela tiden istället :( Snacka om att bli utpumpad!

2012-04-19 @ 11:20:14
Postat av: Emma :)

Både med Alex å Tindra har amningen fungerat skitbra. Så länge bebisen inte går ner i vikt eller går upp dåligt så behöver man inte väcka barnet.

Det där beror också på hur bra själva mjölken är.

Alex började också med napp tidigt och de blev ändå folk av honom så de är nog inga problem för sötAlice :)



Kram på er alla tre! <3

2012-04-19 @ 17:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0