Svar på frågestunden del 2

Känner du att du har förändrat dig som person, kanske blivit mer ansvarsfull, orolig, "mammig" i sättet, efter att du fått reda på att du ska bli mamma/blivit mamma?
Asså jag känner faktiskt skillnad, de gör jag. Är däremot den som är mest "hårdhänt" med Alice men de kanske är normalt. Jag vågar liksom ta tag lite mer medans daniel är jätteförsiktig och tror att hon ska gå sönder ifall man byter blöja ;) Släkt och vänner som håller i henne är ju också extra försiktig, speciellt min mamma ;)
Då jag var gravid kände jag också att jag började bry mig mer om folk och självklart skärpte jag till mig lite. Nu är jag ju inte bara tonåring, jag kan inte kasta ur mig en massa kommentarer eller springa runt och göra "bus" , jag har ju en liten tjej att ta hand om ch vara förebild för. Men det betyder ju inte att man inte kan ha kul ;)
Hur reagerade djuren när dom fick träffa Alice? :)
Va kul att du tog upp det, vi tyckte det var jätteviktigt att djuren fick nosa på henne innan hon "kom in". Bamze (våran hund) tyckte att hon var jättespännande men han var lite avvaktande och rädd för att göra fel tror jag. Ena katten bryr sig inte tycker bara att sakerna luktar extra spännande och den andra smyger runt och spanar in henne hela tiden. Ingen av dom är rädd och det tar väl ett tag innan dom vänjer sig. Har däremot inga djur inne på vårat rum pga allt hår och för att dom inte ska råka skada Alice på nåt sätt :)
Jag undrar om du kommer att börja "träna bort" magen nu eller sen efter ett tag? OM du tänker göra det, kan du inte lägga upp bilder på "resultaten typ varje vecka? Så ser man den blir mindre och mindre nu, istället för större och större :)
Njae .. ifall ni verkligen vill de kanske. Jag har verkligen komplex över min mage och har alltid varit lite små mullig. Men det är säkert bra för mig och mitt självförtroende så vi kan ju testa ;)
Hade däremot inte tänkt träna eftersom det aldrig varit min grej, istället blir det många promenader och lite nyttigare mat. Tänkte även testa den kända vattenmetoden, menmen mer om det sen ! ;)
Tror du att ni kommer ha ett smeknamn för Alice??? Vissa har smeknamn som hänger med hela deras liv, eller har ni redan ett??? Förutom sötnos etc. Lite konstig fråga^^ Hoppas du förstår vad jag menar^^
Ja de är ju inte riktigt något man planerar, men vi håller på att testa oss fram vad som känns rätt ;) Humlan sitter fast på min tunga eftersom min lilla kanin ( min bebis<3) hette så och Lillan är döpt efter henne .. men vi får se, ifall vi börjar kalla henne något så kommer det säkert upp på bloggen ett antal gånger ska du se ;)
Har en fråga ,när man får värkar får man dom då i magen eller mellan benen ?
Det kanske är självklart för vissa men jag har alltid undrat... :)
Längst ner på magen typ i midjan. precis som mensvärk :) endel får även ont i ryggen och ner mot rumpan.  Det är inte alls så självklart, själv visste jag ingenting innan jag blev gravid så det är bra att du frågar ifall du undrar :)
Svarade på några fler frågor men har ni fler så vet ni att det bara är att fråga så kommer svaret upp i bloggen under dagen :)

Känner du att du har förändrat dig som person, kanske blivit mer ansvarsfull, orolig, "mammig" i sättet, efter att du fått reda på att du ska bli mamma/blivit mamma?
Asså jag känner faktiskt skillnad, de gör jag. Är däremot den som är mest "hårdhänt" med Alice men de kanske är normalt. Jag vågar liksom ta tag lite mer medans daniel är jätteförsiktig och tror att hon ska gå sönder ifall man byter blöja ;) Släkt och vänner som håller i henne är ju också extra försiktig, speciellt min mamma ;)
Då jag var gravid kände jag också att jag började bry mig mer om folk och självklart skärpte jag till mig lite. Nu är jag ju inte bara tonåring, jag kan inte kasta ur mig en massa kommentarer eller springa runt och göra "bus" , jag har ju en liten tjej att ta hand om ch vara förebild för. Men det betyder ju inte att man inte kan ha kul ;)
Hur reagerade djuren när dom fick träffa Alice? :)
Va kul att du tog upp det, vi tyckte det var jätteviktigt att djuren fick nosa på henne innan hon "kom in". Bamze (våran hund) tyckte att hon var jättespännande men han var lite avvaktande och rädd för att göra fel tror jag. Ena katten bryr sig inte tycker bara att sakerna luktar extra spännande och den andra smyger runt och spanar in henne hela tiden. Ingen av dom är rädd och det tar väl ett tag innan dom vänjer sig. Har däremot inga djur inne på vårat rum pga allt hår och för att dom inte ska råka skada Alice på nåt sätt :)

Jag undrar om du kommer att börja "träna bort" magen nu eller sen efter ett tag? OM du tänker göra det, kan du inte lägga upp bilder på "resultaten typ varje vecka? Så ser man den blir mindre och mindre nu, istället för större och större :)
Njae .. ifall ni verkligen vill de kanske. Jag har verkligen komplex över min mage och har alltid varit lite små mullig. Men det är säkert bra för mig och mitt självförtroende så vi kan ju testa ;)
Hade däremot inte tänkt träna eftersom det aldrig varit min grej, istället blir det många promenader och lite nyttigare mat. Tänkte även testa den kända vattenmetoden, menmen mer om det sen ! ;)
Tror du att ni kommer ha ett smeknamn för Alice??? Vissa har smeknamn som hänger med hela deras liv, eller har ni redan ett??? Förutom sötnos etc. Lite konstig fråga^^ Hoppas du förstår vad jag menar^^
Ja de är ju inte riktigt något man planerar, men vi håller på att testa oss fram vad som känns rätt ;) Humlan sitter fast på min tunga eftersom min lilla kanin ( min bebis<3) hette så och Lillan är döpt efter henne .. men vi får se, ifall vi börjar kalla henne något så kommer det säkert upp på bloggen ett antal gånger ska du se ;)
Har en fråga ,när man får värkar får man dom då i magen eller mellan benen ?
Det kanske är självklart för vissa men jag har alltid undrat... :)
Längst ner på magen typ i midjan. precis som mensvärk :) endel får även ont i ryggen och ner mot rumpan.  Det är inte alls så självklart, själv visste jag ingenting innan jag blev gravid så det är bra att du frågar ifall du undrar :)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Lämnade många kompisar dig när du blev gravid? Eller stannade alla kvar? :)

2012-04-19 @ 16:55:57
Postat av: Anonym

varför är hon så gul? annars ursöt, verkligen!! :):)

2012-04-19 @ 18:07:20
Postat av: Sandra

Hej! Jag undrar om du ångrar något med graviditeten och Alice. Jag tänkte eftersom du är så ung. Jag menar typ inge jobb och kanske inte så mycket pengar? Kanske ställde en konstig fråga. Men jag är också ung och älskar verkligen barn och vill verkligen ha barn nu nu nu! Dom flesta jag säger det till säger att jag har all tid i världen på att skaffa barn och borde vänta eftersom jag inte har något jobb. Btw Alice är sååå otroligt söööt!! Läser din blogg varje dag, flera gånger om dagen! Älskar att läsa din blogg! :) kramar! och ett stoort grattis till dig och Daniel att ni fick en söt liten frisk Alice! :)

2012-04-19 @ 21:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0