Dricker och dricker ..

vill ni veta en liten knasig grej ? klart ni vill !
Jag har aldrig varit en "stordrickare", det vill säga att jag aldrig druckit mer än 2 glas vätska per dag. Men nu när jag börjat amma så dricker jag .. ja jag vet inte, minst 2 liter per dag, men kissar nästan ingenting. Antar att det beror på att jag ammar och att det går mycket vätska dit. Alltså jag är verkligen konstant törstig.. helt sjukt.
Frågan är om jag ska dricka ännu mer ? Ni som ammar eller har ammat, hjälp ?

Kommentarer
Postat av: Linda

det ar viktigt att dricka mycket nar man ammar det hjalper att halla vatskebalansen i kroppen och har for mig att det framjar mjolkproduktioner. pa sjukhuset har sa dom att alltid ha ett glas vatten nar man ammar och dricka samtidigt. sa det ar helt normalt att vara mer torstig:)

2012-04-28 @ 11:44:09
Postat av: Sara

Jag dricker jättemycket nu när jag ammar! Så fort jag sätter mig med lilltjejen så blir jag törstig :)

2012-04-29 @ 15:21:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0