BF+3



Gud va less jag börjar bli på att bara vanka runt här hemma och vänta.. Har iallafall gjort lite nytta idag, skrubbade ur vagnen rejält ( kommer inte lilltjejen efter det så kommer hon aldrig att komma, usch va jobbigt de var ) sen har jag städat rummet så nu är allt klart för Alice hemkomst :)

Men jag tror inte att hon kommer att komma på några dagar .. Inga förvärkar, inget spår av någon *slempropp .. ingenting ! Jaja, får ju iallafall gå på ultraljud på torsdag ifall hon inte kommit innan dess :)


*slempropp
Slemproppen sitter i livmoderhalsen som ett skydd för ditt barn. Den bildas redan runt vecka fyra sitter kvar under hela graviditeten. Slemproppen sitter mellan slidan och livmodern och lossnar ofta när värkarna börjar. Att slemproppen kommer ut ska inte ses som ett tecken på att förlossningen satt igång utan snarare att det börjar närma sig och du bör göra dig redo. 

Slemproppen stöts normalt ut några veckor eller dagar innan förlossningen startar. I vissa fall händer det till och med att den inte kommer förrän under förlossningen.

Slemproppen kommer ofta ut som en slemliknande, lite kraftigare flytning. Den kan vara allt ifrån transparant, lätt gulaktig, beigefärgad, vara rosastrimmig eller blodig.


-

Kopierade en förklaring för er yngre eller er som helt enkelt inte vet. Är det inte lite konstigt att man faktiskt inte får lära sig någonting om graviditet i skolan ? Det enda dom lär ut är hur man skyddar sig ? Jaha, någon gång blir man ju kanske gravid ? Eller vad tycker ni ? borde man inte lära sig lite om graviditeten i skolan ?


Kommentarer
Postat av: Anonym

håll koll efter mycket flytningar det va mitt första tecken, sen gick slem proppen 2 dagar innan lillkillen kom, och mycket flytningar fick jag 4 dagar innan tror jag det va:)

2012-04-03 @ 16:09:55
Postat av: Monia - mamma till Tuvalie

du har helt rätt! Man borde få lära sig om graviditet i skolan också, inte bara om skydd och könssjukdomar... =)



spännande att lillan snart är här :D

2012-04-04 @ 00:21:43
URL: http://moniasundgrenjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0