Vad kostar ett barn i månaden ?

Dehär är en fråga som jag ställt mig själv flera gånger, och även det som oroar mig mest. Kommer vi att få ihop allt? Vi får ju såklart olika bidrag men kommer allt att räcka?
Det enda vi behöver köpa i början är blöjor med tillbehör. Kläder, barnvagn, bilbarnstol och allt annat som man inte köper varje månad har vi så gott som redan fixat. Och då barnet börjar äta lite, inte bara bröstmjölk så tänker vi inte börja med burkmaten eftersom att det blir så dyrt och innehåller egentligen ingen näring alls så barnet behöver äta minst 10 om dagen för att få i sig allt den ska. Däremot kan barnet äta i princip allt som vi äter om man inte kryddar det för mycket. Därför ska vi bara mixa våran mat, billigare och nyttigare !
Men vad kostar ett barn ? Jag har googlat ( som vanligt ) och dom som har barn skriver att det kostar emellan 500-2000 kronor. Det beror ju helt på vad man köper, men jag och daniel tänker bara köpa det nödvändiga och inte ha en massa extra utgifter :)
Och ni som har barn, vad kostade det för er ? I månaden alltså.



Kommentarer
Postat av: Sofftie

Gå in på en bokhandel och köp böcker om barnmat , väldigt bra böcker vill jag lova! För när dom precis börjar äta är det ju vissa saker som dom inte ska äta från början, typ för att inte framkalla vissa alleriger pga av fel mat i tidig ålder. I dom böckerna finns det tips på billig och nyttig mat till små barn. Mamma hade sådana böcker när vi var små, som hon sa: "Min räddning när jag skulle laga bra och näringsrik mat till er små!"

2011-09-26 @ 22:24:13
Postat av: ida

Vi trodde också att ett barn inte kostade mer än blöjor eftersom bebisen ammas och det är ju gratis. Men servetter, amingsbh (om man växer ur den man köpte först), amingsinlägg (om man läcker), läkemedel till bebisen så som alvedon, näsdroppar, olika salvor mm, kläder varje månad eftersom de växer så snabbt i början. Ja de finns massa som fakitskt kostar.. men de gäller att prioritera bara. :)



Sen ang barnmatsburkarna, man behöver ju absolut inte ge ungen 10 burkar om dagen? Och JO dom innehåller lika mycket näring som om du skulle gjort pruéerna själv.

2011-10-18 @ 13:10:32
URL: http://frandagett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0