Vad fan är detta ?

Ursäkta men den där barnmorskan jag hade måste ju ha gjort fel ! Låt mig bara säga att jag inte ska ha henne utan att hon bara hade hoppat in som reserv även fast hon hade gått i pension !?

Okej observera det jag har markerat på bilden.
Här är ett test man kan göra på minibebis.com, och då ska man fylla i den första dagen i sin senaste mens. De gjorde jag och dom skriver att jag ska föda den 28 mars, alltså i slutet av mars PRECIS som hon sa. MEN ! , det står att jag är i vecka tolv och barnmorskan sa vecka 9. Antingen visar testet heel fel, eller så var det något fel på barnmorskan. Själv tror jag på det sistnämnda.
Någon mer som tycker att det är lite konstigt ?
UPDATE : Räknade precis veckor från och med nu ( v.12 ) och då är vecka 40 i slutet av mars. Det betyder att om jag är i vecka 9 så skulle jag föda i April ? Sollefteå sjukhus asså.. blir så less ibland.

Kommentarer
Postat av: Daniels faster Karin

Hej!

Det med graviditetsveckor kan verka krångligt, min barnmorska räknar alltid fullgångna veckor när hon nämner graviditetslängden medan jag även räknar den pågående veckan. Om du hade din sista mens som du fyllt i så stämmer det att du är beräknad att föda i slutet av mars :)

Jag läser din blogg här lite då och då och önskar Er all lycka till! Grattis och kram från gammelfaster :)

2011-09-11 @ 12:12:05
Postat av: My

Gillade inte den där senil tanten jag heller =/

2011-09-14 @ 13:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0