frågor

När fick du reda på att du var med barn, hur många veckor hade det gått? 
eftersom abort kan inte ha varit något alternativ om du fick reda på det efter 8 veckor. Eller har jag fel där?

Jag fick reda på det då jag var i 8e veckan, abort var inte något altenativ eftersom jag är emot det. Inte för att de var för sent, för de tror jag verkligen inte att de var.

Man behöver väl inte ha en kompis som gudmor/gudfar? Eller? :) jag vet många som har tex deras faster eller moster som gudmor :)

Näh de tror inte jag heller, men vi vill gärna ha en gemensam kompis som gudmor sedan har vi också funderat på nån släkting ja :)

vad var dina första tankar då du tog testet och när du fick veta att du var gravid ?
Vem berättade du det för först ?
Hur reagerade Daniel ? ( i detalj) )

För det första så var de mammas ide att ta testet och hon ville därför vara med inne hos läkaren då hon berättade svaret. Själv tyckte jag att de var onödigt för jag visste att jag inte var med barn. Jag var helt säker ! Men jag hade visst fel ..
Mina första tankar var att jag hört fel för min läkare snackade inte så bra svenska. Sen började allt snurra runt i huvudet, jag fattade ingenting, jag tänkte på förlossningen, barnvagnar, ja allt. Nu några veckor efteråt så har jag fattat att jag är med barn, haha ! Det kom verkligen som en chock !
Mamma var först med att få veta eftersom hon var med, sen åkte vi hem till daniels föräldrar och berättade för dom. Vilket var ganska jobbigt för vi trodde ju att dom skulle hata oss och börja skälla ut oss. Men dom tog de bra, kramade om oss och har varit väldigt stöttande.
Jag vet inte riktigt hur daniel reagerade, han satt på andra sidan rummet då vi fick veta det, han kollade på mig, sen på mamma och sen ner i golvet. Sedan sa han ingenting på nån timma. Men sen då han hade smält det så blev han glad och ser fram emot att bli pappa, han är ju trots allt 19 så han är ju vuxen :)
förlåt om svaret vart lite konstiga men jag vaknade nyss och är hungrig så min hjärna är inte riktigt med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0