barnet hör ..

Jag vet inte om ni observerade det, men i inlägget om fostrets utveckling så stod de att enligt forskning så kunde barnet höra nu genom att uppfatta vidrationer eller vad de var. Hörseln utvecklas inte helt innan vecka 24, men den kan iallfall uppfatta ljud och röster nu. Och då tänkte jag passa på att berätta en liten "hemlis" om daniel.
Haha han är så gullig för på kvällen då han tror att jag har somnat så ligger han och smeker och kysser på magen och viskar till barnet att han längtar tills den kommer ut och att han älskar den. Han kan ligga och prata i en halvtimma den lilltoken ♥
Han är så himla gullig och jag vet att han kommer att bli en superbra pappa !
Det finns ingen jag älskar så mycket som honom, han är min bästa vän, den jag alltid kan prata med, om allt ! Den som alltid finns där och vet precis vad han ska göra för att få mig på bra humör .. sötnosen !♥
Läste även någonstans att en tjej som är med barn brukade hålla ena hörluren mot magen då hon lyssnar på musik. Och det tyckte jag var en superide och tog åt mig den direkt, jag ska göra mycke sånt där under hela graviditeten så att jag får kontakt med den om ni förstår. Till exempel spela och sjunga, smeka magen mycket, lyssna på mycket musik osv :)



Kommentarer
Postat av: DK

Älskar dig så jävla mycket! <3

2011-09-26 @ 12:43:36
URL: http://morsanmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0