Älskade storasyster <3

"Jag minns när du föddes fina lillasyster. Jag var med från vi kom till sjukhuset tills du var ute. Gick med Mammi i korridoren, hon duschade, fick akupunktur, pappa och jag turades om att hålla hennes hand under värkarna. Jag stod bara och väntade på att hon skulle be mig vänta utanför men hon sa inget om att jag var kvar i rummet så jag stannade och fick vara med om ett under..Du. :) Hon stod på knä och lutade mot det uppfällda sängens huvudända. Pappa stod bakom huvuändan och höll Mammis händer. Jag var den i familjen som först såg ditt huvud komma ut. Det mörka håret. -Man ser huvudet skrek jag av glädje. -Gör du!? svarade Mammi med glädje i rösten och så tog hon i och efter en liten stund var du ute. :D Jag blev erbjuden att klippa av navelsträngen men jag tyckte det var pappas uppgift så han gjorde det. Jag följde med och besiktade dig. Räknade tår och fingrar. Sen tog de blodprov från din stortå, det tyckte du inte om. Jag bytte första blöjan.
Att få vara med när du föddes var det finaste jag varit med om. Kommer vara Mammi evigt tacksam att få vara med om det undret. <3"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0