abort ?

Va abort någonsin ett alternativ för dig?

Visst tänkte jag väl tanken, men delade inte med mig utav den. Jag ville inte ha barn, en jag ville inte heller ta bort det. Jag tycker att det är fel att döda ett liv även fast det kanske bara är en liten liten plutt, men accepterar ändå folk som gör det. Men jag tror inte att jag någonsin skulle klara av att leva med mig själv efteråt, tänk er skuldkänslorna och all ånger. näh usch ! Men nu är det som de är och jag kommer att göra allt för de lilla livet som växer inuti min mage och det vet jag att mångamånga fler i min närhet också kommer :)
tack för frågan :)

Kommentarer
Postat av: izabelle

Vill först och främst säga grattis! Jag gjorde själv abort i maj, vilket var det absolut värsta jag någonsin varit med om. Man kan inte sluta tänka på det hemska man gjort efteråt. Skulle blivit mamma ungefär i januari om jag behållt, ångrar mig som satan och ville aldrig ta bort det, men min pojkvän var helt emot att behålla.. Suger en aning. Men guud så kul, grattis igen hih :) Hur långt gången är du nu? kram :)

2011-09-02 @ 12:13:44
URL: http://rakkurva.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är det inte lite dubbelmoral att säga att man inte ville ha barn men endå har man inte skyddat sig? Man har ju då gjort ett medvetet val tycker jag.

2011-09-04 @ 16:32:21
Postat av: Anonym

När fick du reda på att du var med barn, hur många veckor hade det gått?

eftersom abort kan inte ha varit något alternativ om du fick reda på det efter 8 veckor. Eller har jag fel där?

2011-09-04 @ 23:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0