"När kommer jag att börja känna bebisen röra sig inne i magen?"

"När kommer jag att börja känna bebisen röra sig inne i magen ?

De första fosterrörelserna du känner igen är ett spännande ögonblick. Om det är din första graviditet kan det ta en tid innan du förstår att det som mest känns som fjärilar i magen faktiskt är fosterrörelser. Förmodligen kommer du att märka det första gången kring 18 eller 20 veckor men det kan också ske senare.

Om det är ditt andra eller tredje barn känner du det förmodligen tidigare, kring 15 till 18 veckor helt enkelt för att du vet vad du kan vänta dig. "



Jag lovar att jag känner, har gjort de någon vecka nu. Minns ni då jag skrev de förut ? för jättelänge sen, jag är nästan helt säker ! Men jag har läst lite här och där och ifall det är första barnet ska man inte känna innan vecka 18, kanske till och med senare.

Det känns som fjärilar i magen, inge starkt, utan det bara kittlar till ibland. Det är väl olika för alla eller hur?

Jag berättar bara vad jag känner och jag tror verkligen att det är fostret som sprattlar till.

Kommentarer
Postat av: ida

Klart du kan känna innan vecka 18! Jag kände första fosterförelserna i typ vecka 12. :) Det är olika hur känslig livmoder man har, och om moderkakan ligger i framvägg eller inte. :) Saknar att känna sparkar!

2011-10-18 @ 13:01:10
URL: http://frandagett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0