haklapp



Okej, helt ärligt så förstår jag inte ens iden med den till höger. Maten faller ju bara ner i knät på barnet och dessutom är den haklappen till och med i tyg så man måste antagligen tvätta den efter varje måltid, värt.

Jag och Daniel ska köra på plasthaklappar med en liten "skål" som fångar upp maten, eller det mesta iallfall för man kan ju inte undvika kladd och söl då det gäller små barn, haha ! Dom är dessutom enkla att rengöra, bara att skölja av ! Orka göra saker svårare än vad dom egentligen är :)

eller vad tycker ni ?

Kommentarer
Postat av: Emma

Den till höger är mest till för ifall man får ett barn som kräks eller spyr mycket så kan man ha den så de spyr på den istället så man slipper fula fläckar på kläderna så byter man bara "haklapp"



Det är iaf vad jag skulle säga =)



Kramar ! <3

2011-10-10 @ 14:10:25
Postat av: ...

Jag har aldrig gillat haklapparna i plast eftersom mina barn alltid har tyckt att dom är obehagliga och gör ont att ha på sig. Sen så är det ju så att barn inte kan låta bli att kladda med maten o det blir då lätt mat på kläderna. Även om man matar dom så ska dom in med händerna i munnen o så blir det kladd. Jag har därför alltid kört med Ikeas "Tyg" haklappar med armar på, dom finns numer även på vanliga matbutikerna =) Dom är i ett material som går att torka av med trasa eller spola av med vatten. Dom hinner torka till nästa måltid =) O man slipper framför allt fula fläckar på kläderna =)

2011-10-11 @ 22:32:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0