En kompis frågade mig ..

En kompis frågade mig om jag var rädd för förlossningen och det är faktiskt någon som jag har funderat väldigt mycket över. Jag har suttit fastklistrad vid tv:n då det är "förlossningskliniken" på 4an. Från börjar så var jag livrädd och kunde inte sluta tänka på det, men efter att jag suttit och läst en hel del så har jag kommit fram till att alla förlossningar är olika så det är ingen mening att jag sitter och skrämmer upp mig själv för det kanske inte tar 48 timmar. Det kan gå hur som helst, jag kanske till och med behöver göra kejsarsnitt, men vet ni, de gör inget för jag är inte rädd alls, det är tillfällig smärta, de går över , och då det är slut så har jag min lilla plutt på bröstkorgen.
Jag tänker alltså inte oroa mig utan bara låta det bli som det blir :)

Funderar även på att testa lustgas vid förlossningen, någon som vet ifall det är bra ?


Kommentarer
Postat av: ...

Lustgasen är jätte bra tycker jag och den är väldigt vanlig tror jag. Dom flesta använder den o ska jag vara ärlig så tro jag inte ens dom frågade på förlossningen om jag vill ha den. Det är mer rutin att man använder den. Jag tog även "ryggbedövning" o det är inget jag ångrar. Så skönt =) Sterila kvaddlar är den värsta smärtlindringen jag någonsin provat, Det gjorde mer ont att få den än självaste värkarna.

Lustgasen kan man ju prova o gillar man den inte så är det bara att ta bort den. Men det är skönt att bli lite snurrig och att ha något att fokusera på.

2011-10-03 @ 21:52:45
Postat av: Linda

jag tyckte lustgas var raddningen! Jag hadeklarat mig pa den om allt hadde gatt som det skulle men jag vart tvungen att ta ryggmargsbedovning. det var helt ok det med. Men for min del hadde jag helre bara anvant lustgasen.

2011-10-03 @ 22:26:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0