njuter inte utav graviditeten

Jag hade hellre varit gravid om sisådär 10 år, nu skäms jag nästan, man vill inte visa upp magen, jag känner mig inte stolt över den. Och jag får inga "åh hon är gravid :D" blickar utan mer " åh jävlar .. ska HON ha barn !? hon som är så ung !?" .. hur kul är det.
jag har ingen kompis som är gravid samtidigt så man kan gå ut på promenad med barnvagnarna eller låta barnen leka. jag har egentligen inget att prata med mina kompisar om, eftersom deras liv kretsar kring skolan och fest ..
men allt är ju inte dåligt såklart, men ibland känns det som det.

Kommentarer
Postat av: josse

huva stackarn tycker synd om dej:/

men kan säga så känns det för mej med ( är oxå gravid och 16 år )

2011-11-01 @ 19:18:02
Postat av: ida

Känner samma som du, mina vänner är som borta... har inget gemensamt med dom längre. MEN när du får barn kan du gå på öppnaförskolan, babymassage, babygym osv osv och där hittar du förmodligen massa nya människor med barn. Du kan bli medlem på familjeliv.se och starta en tråd och fråga efter andra gravida i din stad som vill ses och typ fika och lära känna varandra :) du kan skaffa fler vänner som är i din situation om du bara vill! :)

2011-11-01 @ 19:45:17
URL: http://frandagett.blogg.se/
Postat av: micca

<3

2011-11-01 @ 20:17:23
Postat av: Sandra

Var Stolt! Du kommer bli en jättebra mamma!

Jag är själv sjutton och vill jätte gärna ha barn nu, fast jag känner att tiden inte är rätt inne med skola, pengar och boende. Jag tycker att du ska visa upp magen med stolthet!

Kram!

2011-11-01 @ 20:23:14
Postat av: Anonym

hur upptäckte du att du var gravid? & hur långt hade de gått då!? :)

2011-11-01 @ 21:04:30
Postat av: Juksela 16 år & blivande mamma

Tråkigt att du känner så där med att du inte har gravida kompisar , Men det ordnar sig ska du se . Så var det i början för mig med men jag träffar nu massor av unga gravida. Hoppas du också gör det snart kram . & när du väl har fått ungen så tror jag inte att du tänker på unga mammor att gå ut med du kommer tänka mer på ungen ,



Kram

2011-11-01 @ 23:38:56
URL: http://ungmammajuksela.blogg.se/
Postat av: cassie

klart du har saker att prata om med oss! va inte så neggativ nu! du måste jämt tänka possetiv! jag är inte gravid men för de kommer jag gå med dig medans du går med barnvagen och sälskapar dig till lekplatsen! älskar dig my <3

2011-11-02 @ 00:42:22
Postat av: Mamma ammi

Klart att du ska visa upp magen med stolthet,kommer att bli bra,Älskar dig. Kramar till er alla tre <3

2011-11-02 @ 09:19:29
Postat av: My

Känner igen mig lite..

Är skälv 16år och gravid och har inget att prata eller göra med vännerna längre. att gå ifrån att bli ner ringd dagar in och dagar ut till att få ett sms om dagen är inte så lätt :(



Men vi klarar nog det endå ;) hihi



du har en super bra blogg kolla hjärna in på min också :) http://mytommy.myshowroom.se/

2011-11-03 @ 01:10:33
Postat av: Anonym

Tycker absolut att du ska försöka njuta av din graviditet, du verkar ha en underbar pojkvän som stöttar dig o samma sak med era familjer. Jag vart gravid då jag var 17år och min dåvarande kille gjorde slut med mig på grund av det vilket ledde till att jag i slutändan gjorde abort. Det är det svåraste beslutet jag någonsin gjort och förmodligen kommer göra, ångrar mig än idag. Har till och med kvar bilden på bäbisen som jag fick på sjukhuset .. Hade jag kunnat vrida tillbaka tiden hade jag behållt barnet utan tvekan! Tror du har fler som stöttar dig än vad du är medveten om, jag stöttar dig och tkr det är skit kul att du ska ha barn. Bor i sollefteå och har sett dig flera ggr på skolan. Har massvis med vänner som är gravida och som har barn. Njut my, ett barn är den största gåvan man kan få! :) Du kommer bli en jätte bra mamma och alla som är negativa strunta i dom, det viktigaste är att du är lycklig! Kram på dig :)

2011-11-04 @ 12:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0